به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان گفت: با توجه به رفتار مقاومتی بالای سوزنهای تراورس بتنی نسبت به سوزنهای تراورس چوبی و اهمیت ایمنی و سرعت قطارها بروی سوزن ها، پروژه تعویض تراورسهای چوبی با بتنی در سوزنهای راه آهن خراسان برنامه ریزی و در حال اجراست.
وی تصریح کرد: در همین راستا پروژه تعویض تراورسهای چوبی با بتنی در سوزنهای ایستگاه خیام که یکی از ایستگاههای مهم و پر تردد مسیر ریلی مشهد- تهران است، در کوتاهترین زمان ممکن و بصورت گرم و بدون ایجاد خللی در تردد قطارها اجرایی شد.
نصیری افزود: با اتمام پروژه تعویض تراورس چوبی با بتنی در سوزنهای ایستگاه خیام، علاوه بر ارتقای ایمنی و افزایش سرعت قطارها تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بر روی سوزن ها، کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری خط نیز در این ایستگاه رخ داده است.